söndag 10 juli 2011

Jag lyckades fånga Tomten ! ! !

Det blev trots allt kvällsfika på McD med H... fast jag kände att jag hellre gått och lagt mig (tröttare än trött på tröttheten är jag)
Från vår plats såg vi blomkrukeparaden som utgör en del av promenadstråket mitt i stan
Jag såg även hur man på Stegeholms Slottsruin byggt upp läktarna inför den årliga Visfestivalen som drar igång nästa vecka (lika gammal som jag = snart 46 år)
Raggarbilar är ett naturligt inslag i Vvik under sommaren. Dom är väl 10-15 totalt men idag bara tre
Vi saknade "Liket" - kanske den inte gick igenom besiktningen i år
Å så var det det där med Tomten... Hann inte fram med kameran när han kom på sin gamla röda moppe från 1800-bortnött. . . men sen så... där satt han med sin nisse
Nu måste det väl ändå va okej... eller?

14 kommentarer:

  1. Ha ha.. Och så sitter han och äter alladin också!!

    SvaraRadera
  2. Har du inte koll på PUL kära Hulda?
    All slags information som direkt eller indirekt kan knytas till en fysisk person som är i livet räknas enligt personuppgiftslagen (PUL) som personuppgifter. Även bilder (foton) på individer som behandlas i dator kan alltså vara personuppgifter
    Foton där personer kan identifieras betraktas normalt som personuppgifter även om inga namn nämns. Om man på en webbplats skulle vilja publicera foton på till exempel anställda är det ofta nödvändigt att först inhämta samtycke. Även om det rör sig om behandling av personuppgifter i ostrukturerat material, som enstaka bilder på Internet, kan det beroende på sammanhanget behövas samtycke för att undvika risken för kränkning.

    SvaraRadera
  3. Faaaan INNA.... får nog redigera bilden

    Melinda... jag såg det... precis som på julafton

    SvaraRadera
  4. Suck & pust.... tack INNA ♥

    SvaraRadera
  5. Hahahaha.....den "tomten" passerar du när du kör mot Snåret!!! Han bor i Kårby & har kalasfina änglatrumpeter på sin tomt!! En gammal gymnasielärare tror jag visst att han e´.....till vardags alltså.....till jul "blir" han nog tomten!!??
    Kramar sis

    SvaraRadera
  6. Hahaha!! Då vet vi var han är på sommaren!!

    SvaraRadera
  7. alladin? nä allamin! *gammalttorrtgöteborgsskämt*
    men han ser mer ut som om han åker hd.
    vad fint du bor - verkar vara toppenfint. har en kollega som har sommarhus i v v.
    tack för att jag "har" dig - du är ovärdelig ♥
    stor kram och önskar dig en god start på nya veckan//

    SvaraRadera
  8. Även om jag nästan begick en brottslig handling genom att inte avidentifiera Tomten så fick vi alla skratta lite. Tomten mitt i högsommaren ätandes Alladinchoklad KUNDE har blivit årets bild....om inte PUL fanns (för jag skulle aldrig vågat fråga om jag fick fota honom).

    Hjärte-Sis... du e makalös. Jag såg en annan på vägen till er... han som sitter i vägrenen i blå landstingskläder med sin rullator!!

    SvaraRadera
  9. Hahahaha....jaa...."stollen" i kurvan ja.....bor i "huset som gud glömde"....hualigen!!!!!!!!

    SvaraRadera
  10. Hahahahahaha...... tur det finns hemtjänst

    SvaraRadera
  11. ...mm....men det är bara stora, bastanta grabbar som åker dit!!! Har ALDRIG sett en kvinna gå in där!!! Joo förresten....en gång....distriktssköterkan TILLSAMMANS med 2 "brytare"!!

    SvaraRadera
  12. Å fy f*n... säkert en av "våra"! Men han måste va över 65 och då fattar jag inte vilka "brytarna" kan va?!! Har han alltid bott där??

    SvaraRadera
  13. Japp.....ska berätta för dig....privat.....de finns en låååååång historia bakom den "gubben"!!! :o//

    SvaraRadera