lördag 15 oktober 2011

AUGUSTI ELLER OKTOBER - Å LITE RANDIGT


Det är väl i augusti som månen brukar vara röd? I min almanacka är det oktober nu...
Ja, ja... ur led är tiden. Vackert är det i alla fall. Betydligt vackrare än vad min kamera klarar av att visa.

Annars har jag återupptäckt soffan. Har lyckats hålla mig från den jättelänge, men de senaste två veckorna har det hänt att jag då och då kraschat i den. Idag med. Efter maten. Vaknar i mörkret och kollar klockan... 18.49... Va??? Vilken dag? Söndag? Har jag sovit ett dygn?
Det tar sin tid innan jag vaknar så pass att jag fattar att det fortfarande är lördag och att jag inte somnade typ en timma innan... utan snarare 2½ timmar innan... typ!! Försöker nu återuppväcka kroppaset med kaffe och köpta minivaniljbullar från Pågen. Får väl riva runt i skåpen om det inte räcker.

Tog ett foto med mobilen också... liiiiiite bättre plus att man ser den fina speglingen i vattnet. Men den som verkligen vill SE... måste komma hit
Sen vill jag inte va sämre än vissa andra, utan visa att även jag klarar av Fru Gårmans randiga utmaningen (fläckvis)
Snyggingen på fotot i bakgrunden - omgärdad av änglar - är pappa ♥

6 kommentarer:

  1. Ja det är konstigt det där....man går och lägger sig, ska vila en liten stund och helt plötsligt har det gått två timmar. Antagligen är det precis det som kropp och sinne behöver. Vilken härligt mystisk måne. Månen...min favorit. Själv har jag åkt piratskepp i dag. Konstiga jag med konstiga tankar. Ett under att nån vill läsa :))

    Hoppas de små vaniljbullarna får dig att piggna till och att du har en härlig lördagkväll! Vi ses förmodligen imorgon på samma kanal :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Kommer vad det lider :)
    Såååå? Det finns lite randigt hos dig??
    Kram

    SvaraRadera
  3. Alltid välkommen Lippe ♥
    Å nog finns det mer randigt än jag trodde... ska nog snoka vidare i garderoben

    SvaraRadera
  4. Lördagen är till för att vila. gillade bilden med månen som lyser på vattnet.
    Ha en fortsatt trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Å, det är så förvirrande, om än skönt, att somna så där på dagen.
    Snygga ränder :)

    SvaraRadera