fredag 5 oktober 2012

Då var jag inte ens påtänkt



Ja nog känns det lite tidigt allt med tankar på julen men ska man hinna förbereda alla kollegor gäller det att festkommittén är ute i god tid.

Fick denna skitroliga inbjudan idag...

Fredagen den 30:e November kl. 17:00 firar vi in julen med en 50-talsfest.
 
Vi kommer att hålla till i andra lokaler i centrum (ej x-gatan alltså) mer om detta senare....

* Hemligt pris till bästa 50-talsklädsel (givetvis frivilligt om du vill klä ut dig eller ej)

* Ta gärna med dig en julklapp för 50kr. Lottas ut under kvällen

* "Världsutställning"
1958 befann sig världsutställningen i Bryssel. Vi kommer också att ha en egen liten världsutställning med 50-talstema! Alla som har något hemma med 50-talsanknytning får gärna ta med sig det och bidra till utställningen (Inget är för litet, dumt eller fel. Vi tar emot allt som inte kräver matning, eller flyttfirma. För sådana föremål hänvisar vi till världsutställningen 1959 i Sovjetunionen).

 Jag brukar inte vara så mycket för jobbfester men den här vill jag inte missa! Nu gäller det att börja fundera på utstyrseln. Alla tips mottages tacksamt om här finns några som minns 50-talet. Jag var liksom inte ens påtänkt då

8 kommentarer:

  1. Låter som en toppenskojig fest men jag var inte heller påtänkt då.
    Däremot ser jag genast prydliga klänningar med vidd i kjolen framför mig.
    Gärna i prickigt eller i pastellfärger.
    Leta på loppisar!

    SvaraRadera
  2. Klä ut dig till kille och ta brylcreme i håret! Så kan du ha jeans och sånt till det :) Googla!

    SvaraRadera
  3. Låter ju hur kul som helst ju.
    Jag var på en femtiotalsfest en gång, när jag gick på högstadiet
    Mamma hade sparat en del klänningar som hon hade sytt till sej själv på det riktiga 50-talet och en av dem gjorde hon iordning till mej. Jättekul var det. bra idé från Ezter här ovan

    SvaraRadera
  4. vilken trevlig inbjudan. Jag får ingen information från mitt jobb än mindre inbjudningar. Jag är så trött på hela skiten. :( Men det där blir roligt Fröken Hulda. Kram kram

    SvaraRadera
  5. second hand :) fråga runt. guva roligt!

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt med sån fest! Jag är mer 60-talist men kanske en gammal skiva av Rock kungen? Kolla på second hand eller på bytesbutiker. Hoppas du hitar nåt bra!
    Lördagskram :)

    SvaraRadera
  7. Tack för alla tips! Tror jag börjar hos mamma. Hon sparar på allt :)

    Marie-Louise: Jag kan kolla jobbmail hemifrån om jag vill och nu gjorde jag det... annars hade jag nog inte fått veta. Eller kanske... ska ju börja provjobba 1 november

    SvaraRadera
  8. Nej men vilket party!! Så fina ni kommer att vara :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera