torsdag 6 september 2012

Teorier


Jodå... Dr Sandberg har teorier men inget han vill prata om. Han vill UTREDA först. Se vad MRT visar. Det enda han ville yppa var att det kanske eventuellt skulle kunna vara nån förträngning i ryggmärgen som ger besvären jag har... "men det kan man ju inte vara så säker på i dagsläget".

Jaha..... så mycket klokare av det samtalet blev jag inte. Så länge han inte vet kan han heller inte rekommendera avlastning, smärtlindring osv osv osv...

Bottennapp... typ
Uppdatering: Husläkarens sköterska har ringt. Bye, bye Furix samt att jag fått tid för "uppföljning" 20/9. Husläkaren tyckte ortopeden skulle sjukskriva mig men det tyckte inte han. Osämja i "lägret"??? Ringde röntgen. MRT bokad till den 27/9. Sjukskrivningen går ut 15/9. Jobbet lär inte bli glada men dom kan inte komma å skylla på mig i alla fall. Fortsättning följer i nästa nummer...

14 kommentarer:

  1. Åter in i bubblan av ovetskap... eller vad det nu heter//Kram

    SvaraRadera
  2. Ja suck...Nya turer och tillbaka igen. Vet fler i samma situation. De går omkring år ut och år in och försöker klara sitt liv som nästan är stört omöjligt att kunna göra. Vet att det är jättejobbigt.

    Sv; Tack och jag ska be tomten om något speciellt till dig ;)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte mänskligt att behöva vänta så här länge. Å jag tycker verkligen att jag varit "frisk" nog för att vara sjuk genom att ta tag i saker. Men nu finns inte mycket ork kvar.

      Kram & tack för att du för önskan vidare

      Radera
  3. Så jobbigt att bara få vänta och vänta och aldrig få svar. Ovissheten är olidlig. Kram.

    SvaraRadera
  4. Finns inget värre än ovisshet när man är krasslig. Tyvärr hinner man ju tänka för mycket. Hoppas du kan distrahera dig tills du får besked. Styrkekram

    SvaraRadera
  5. Va f@n håller dom på med??? Du borde ha fått sjukskrivning tills det att dom har fått ett svar och sen evenutellt förlänga om behovet finns! Jag blir så arg! Prova ringa eller skriva till ortopeden eller husläkaren och fråga hur dom tänkt sig. Ställ frågan: Är jag frisk tills det att röntgen svaret visar annat?
    Jag kan inte rekommendera at kontakta patientombudsmannen för dom håller ju alltid på läkarsida och inte patienten. Fegar alltså...
    Ge inte upp! Om du inte klarar av att arbeta just nu så kräv sjukskrivning tills det att du har återbesök efter MRT.
    Varmaste kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker INTE gå och jobba förrän jag varit hos husläkaren. Hon får väl bakdatera min förlängda sjukskrivning för det säger sig ju självt. Jobba innan man är det minsta bättre finns inte på kartan.
      Kram ♥

      Radera
  6. Men kära-söta, vad du får vara med om! Har inte haft tid att hänga med i bloggvärlden på ett tag men nu har jag uppdaterat mig och det var inte roligt alls!
    Positivt i eländet dock att du slipper ta Furix. Och HUR kan Ortopeden inte vilja sjukskriva dig!?? Ibland önskar man att vissa fick uppleva hur det känns att ha värk i kroppen!! Hur trött man blir och hur lite man orkar. Och hur humöret påverkas.
    Skitläkare.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lika frågande som alla andra. Vet inte varför han inte ville sjukskriva. Han ansåg väl att det var min husläkares uppgift! Dubbelsuck. Tur man har en liten gnutta hopp långt där inne så man inte gräver ner sig på riktigt.
      Kram

      Radera
  7. Men!!! Nu kan de väl bara se till att samarbeta och se till att få Hulda att må bra! ♥
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan du skriva ett brev till dom?
      Kram ♥

      Radera
  8. Förlåt att jag är en så usel bloggläserska och kommenterare...men vi följer ju varandra ändå. På annat ställe så att säga...

    Blir så ledsen för din skull när jag läser hur nu du också blir behandlad.
    Tyvärr måste jag säga att jag känner igen nästan alltihopa. Man bollas, man ignoreras, man stötts och blötts till det bara är trasigt kvar. Vem kan bli frisk av sånt?
    Nänä...ingen...INGEN inom vården varken bryr sej eller vill ta ansvar för en sjuk människa verkar det som. Man känner sej oftast till "besvär".
    Synd...för det är faktiskt dom själva som valt sina yrken och där träffar dom väl inte "piggeliner" heller!?!?

    Nej, man måste..som så många gånger förr har sagts: Vara frisk för att orka vara sjuk!
    Stå på dej! Annars gör någon annan det.

    Massa kramar..
    Moj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag "står på" så mycket jag bara orkar... Kraaaaam ♥

      Radera
  9. men hallå, vad de bråkar med dig. tycker om, kramar om och tänker på dig och önskar dig bättre och hjälp så fort det bara går.

    SvaraRadera