fredag 13 januari 2012

Ganska farligt... faktiskt!!!

Det farliga kommer vi till sen. Först måste man vara välklädd om man ska ut i ett väder där det stormar i sidled i omkring 200 knyck
Ingen kan ju påstå att man ser ut som Miss Universum i mössa när man har toksnaggat hår och glasögon. Tips nån???

Inledde med att hämta ut ett paket jag väntat på. Tomt på stan. Inte konstigt med det här vädret...
Tanka bilen lite så man inte blir stående mellan affären och hemma kan va bra
Mitt emot macken ligger det här underbara huset med karaktär. Tror det används som verkstäder idag, men vad det varit från början har jag inte den blekaste aning om
Å så måste vi ju panta oss lite innan shopping
När jag var klar var kvittot långt, men nu borde jag klara mig nästan två veckor
Kan påtala att jag bara inlett handlingen här...
Väl hemma snodde jag ihop en pizza á la Hulda - ketchup, purjolök blandat med philadelfiaost, kycklingkorv och riven ost. Lätt som en plätt...
Å nu till det farliga... men lite roligt också ;)

Nu blir det soffhäng med På spåret och Skavlan
Tjing!!!

21 kommentarer:

  1. Gäller bara att ha rätt mössa! Jag har en vinröd och silvrig med sammetsros. ;)

    Ha en skön soffkväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill se foto. Har du BÅDE glasögon och snagg... annars gäller det inte :)

      Radera
    2. Nä, inte snagg riktigt, men jag kan peta in det lilla hår jag har under mössan. Tyvärr har jag som policy att aldrig publicera foton på mig själv, vilket är ett himla bra policy. ;)

      Radera
  2. Mössa är det inte många som är snygg i, oavsett hårlängd!

    SvaraRadera
  3. Sen jag snaggade av mig håret och vintern gjort mig lat, använder jag oftast glasögon och självklart en hemstickad svart lååång tonårsluva.
    Kanske inte så vackert men varmt och skönt.
    Ett par blaffiga och dingliga örhängen som tittar fram under mösskanten piggar alltid upp.
    Ska rota fram någon bild i morgon - om jag hittar!
    Kul med vägbeskrivning hem till dig också!
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Jag funderar oxå på det där med långa örhängen. Man kan ju byta ut dom när man tar av sig mössan ;)

      Radera
  4. Jag har lösningen!!! Gör ett inlägg på det.
    Hihihihihihi....

    SvaraRadera
  5. du är så jävla häftig så det finns knappt!!!
    tejpade du fast mobilen på instumentbrädan... eller har du automatväxel?
    och det där med mössa utan hår. JAG ser ut som ett ägg!
    alltså - ditt liv i bloggformat är ju bara sååå rock ´n roll:)
    underbar underhållning ♥
    TACK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina kommentarer går minsann inte av för hackor!! Tänker INTE berätta hur jag gjorde när jag filmade :))

      Radera
  6. :) Trevlig helg söta tjejen! du är fin hur du än klär dig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska ju inte överdriva.... eller hur!! Kram

      Radera
    2. Jag överdriver inte när jag tycker att du är fin in och ut min kära vän, men klart jag kanske behöver starkare glasögon :)) Kramis och ha en fin lördagskväll

      Radera
  7. Jag och mössa går inte ihop. OM jag måste ha något för öronen så har jag ett pannband.
    Enkel lösning ;)
    Tack för åkturen!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra lösning, men det är ju mitt uppe på huvet som värmen går ut. Å jag måste va rädd om det lilla jag har

      Radera
  8. Jag ser inga som helst fel med dig i mössa. What's the problem?
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Här går det inte att leva utan mössa och du ser väl bra ut i huvudbonad =) Huldas bildagbok = härlig läsning

    SvaraRadera