måndag 6 juni 2011

Gott & Blandat

Tog Astrid och drog till Stadsparken för nationaldagsfirande. Började bra när jag träffade bästa Åsa med make. Hon poserade så villigt så (liksom jag, men det fotot har jag inte sett än)
Även fint å pampigt när fanbärare, drillflickor och musikkår kom. Den mystiske mannen med solglasögon e efterlyst. Hittelön e 5 kronor och en blågul Volvo ;)
Men efter ca 20 minuter fick jag nog. Gnällig musik och utdelande av fanor till diverse föreningar (t.ex. PRO) blev för mycket för mig. Eller rättare sagt för lite. Trodde det skulle vara mer familjevänligt . . . och åtminstone ett hörn med kaffeförsäljning. Men icke sa Nicke så det fick bli till att ta Astrid och rulla ner till McD för en kopp.

4 kommentarer:

  1. Ungefär som här. För mycket tal och utdelningar för lite fest.
    Det dröjer nog några år innan vi kommer upp i nationaldagsfiande a´la Norge :)

    SvaraRadera
  2. snygga foton som vanligt :)
    sådana jippon som idag är precis för mig som för dig - för mycket eller för lite. jag hade precis skrivit ett inlägg med titeln "en påse blandat"... så kikar jag in till dig och vad skådar mitt dalsländska öga : "gott och blandat".
    så träffande!
    du är fantastisk// ♥

    SvaraRadera
  3. Låter trevligt. Det räcker gott att vara ute. Vi är inga nationaldagsfirare. har inte riktigt fått in den traditionen, men glass och café på lantcaféet i Öhr blev det.

    SvaraRadera
  4. JS: Jag HAR ju sagt att vi måste va släkt på nåt sätt. Förresten . . . ditt pris är på väg nu ;)

    SvaraRadera