torsdag 23 juni 2011

Fullt ös, självironi m.m.

Det har varit fullt ös sen 09.20 idag. Först hörde fina AKB av sig och bad mig komma. Jag behövde inte ens kamma mig och va helt vaken... bara att komma?!!!! Alltså trodde jag det gällde fika hemma hos henne... men icke sa nicke. Vi skulle till Café Fridkulla som drivs som daglig verksamhet inom handikappomsorgen. Bästa fikat i stan (nästan)... å billigt som attan. AKB bjöd - snällt ♥  Hon e som hon e, så det blev många bryt-ihop-skratt. Inte nog med fika på plats. Vi köpte med oss halva lagret hem också. Orka baka när man kan köpa så billigt...
 Jag fick en bok av henne oxå som hon fyndat på Rumänienhjälpen. Tror hon vill jag ska ge mig ut på "marknaden" igen... men det får nog vänta lite till.
Hann inte mer än hem från denna trevliga stund förrän dottern ringde och villa ha lunchsällskap innan hon skulle börja jobba klockan 1. Bara att sätta sig på järnhingsten å dra ner till stan. Innan jag hann så långt ringde en annan Helen och vill va med och luncha/fika. Självklart. Slå två flugor på smällen. Hon hade med sig lilla Elias 6 månader - söt ♥
Innan jag drog hem insåg jag att löningen kommit så jag lyxade med att köpa TVÅ tunikor
Hann knappt slå ner min feta rumpa när jag kom hem förrän Ewa S ringde å sa att hon stod utanför porten. På med joggingbyxor å träskor. Där ute står hon den goa människan med en blomma... till MIG... bara för att. En ballongblomma är det och den ska få vackra blommor enligt Ewa!
Så var det då till sist det här med självironi. Jag har förut berättat om min kära vän/goda kamrat/kollega som drabbats av en j*a bröstcancer (förbannat onödigt).

Igår skrev jag nåt på fejjan om att folk på Willys betedde sig som om det var sista dagen på jorden när de slogs om varorna där inne. "Vännen" hade då kommenterat enligt följande... "Ja det är det faktiskt för många av oss, men dom är väl inte på Willys". Annan kollega hade då svarat... "Klok kommentar". Shit, tänkte jag, nu har jag skitit i det blå skåpet. Min vän har ju faktiskt cancer. Varför skrev jag sådär?

Allt visade sig vara ett missförstånd pga av hennes SJÄLVIRONI & RAPPA KÄFT och svaret som följde var..."Nej du lille Hulda. Det var galghumor från min sida. Har livlig fantasi som du vet och såg framför mig sjuklingarna ligga på rad på Willys och va uppe för å fajtas om lite korvbitar. Men jag e kvick ibland å glömde bort att jag själv e sjukliger". Jisses så fel det kan bli!

Men detta är min kamrat i ett nötskal. Humor och självironi som nödvändiga barriärer mot ångest och oro som anfaller till och från. Hon e makalös ♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

  1. jisse vicken fart och energi som slått ner i dig idag då... härligt! fina tunikor :)
    måste vara roligt att bo i v v !
    här skiner solen och det har varit uppehåll hela dagen. så både tvätt å färg torkade. men målat färdigt har de inte. ett par dagar till blir det. skulle köpa jordgubbar på mitt älskade willy´s = tyska! nä för i hälsingland!
    på parkeringen till konsum i en liten byscha på hjul stod en rar liten tjej och sålde svenska jordgubbar så det ven om knutarna. köpte fyra lådor = 120 pengar. ska doppas i smält ljus choklad. djizus va gôtt :)
    i morgon blir det inte banta direkt!
    det trögar på bloggo för första gången ever, så jag får se om jag får till nått mer i kväll.
    värsta största kramen och ♥

    SvaraRadera
  2. Härligt med en sån aktiv dag. och härligt med vänner och presenter. Sånt stärker självkänslan.

    Du fattar väl att vi vill ha bilder med dig i tunikorna.

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Jag fattar det Inna. Kommer. Ska be nån fota så v´ni slipper blixtskenet i spegeln :))

    SvaraRadera
  4. Man hinner med mycket OCH har kul vissa dagar! Ballongblommor är jättesöta. Jag har dem i trädgården och de självsår sig lätt. Du har alltså blommor "för alltid" om du samlar frön.
    SNYGGA tunikor!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack Kajsa! Ibland måste man belöna sig själv bara för att man e så bra:)

    Ewa sa hur jag kunde samla frön så det ska jag försöka göra.

    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Man kan stänga av blixten på kameran =)

    SvaraRadera
  7. Hahahaha.... Ska inte ha nån av dom imorron men lovar dig bilder. LOOOOVAR!!!!

    SvaraRadera
  8. Cool vän!
    Och den däringa tunikan till höger...den skulle jag kunna tänka mig.
    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera