söndag 13 februari 2011

Ledsen

Idag är jag bara ledsen, besviken och en aning förbannad. Att det finns människor som tar sig friheten att döma utan att veta hela sanningen. Att anklaga och skapa ett än sämre samvete bara för att skydda sig själv. Det gör mig så ledsen. Jag skulle kunna lägga upp människans brev till mig här, men hon är inte värd det.

Å nu ska jag verkligen gnälla och beklaga mig. Det känns extra tungt att vara ensam när man får dessa påhopp. Jag vet... jag är inte ensam... jag har flera goda, nära och äkta vänner. Men det är inte den ensamheten jag menar. Det är den fysiska ensamheten när påhoppet kommer. Det hon skriver blir bara värre och värre.

Jag vet av erfarenhet vad ord kan göra med en. Till slut tror man att det är sant. Att man är en så fruktansvärt dålig, egoistisk och kall människa som nån annan påstår. Jag har upplevt det förut. För länge sen, men känslan finns kvar för alltid även om jag lärt mig leva med den.

Jag vet också att även den gången handlade det inte om mig, utan om en annan människas dåliga samvete. Antagligen är det så nu också, men det är jag som får det. Igen!

Så idag är jag bara ledsen......

3 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt! Hoppas det vänder snart, och du vet att du itne ska ta åt dig!

    SvaraRadera
  2. Jag vet att jag inte ska ta åt mig men man blir sååå ledsen. Å vad gäller pappa kommer det bara gå åt ett håll. Det vet jag. Men det hjälper ju ingen om jag lägger mig ner och bryter ihop

    SvaraRadera
  3. Åh om jag hade haft henne framför mig hade hon fått en snyting!! Dumma människa, man får väl tänka på andra också, inte bara stilla sitt eget samvete. Bra att du blockade henne, hon förtjänar inte att du tar åt dig av henne dumma kommentarer. <3

    SvaraRadera