tisdag 16 augusti 2011

Tisdagsbetraktelser

Vi har problem med fikandet jag och min dotter (särskilt jag). Tycker det är alldeles för trevligt och för gott för att låta bli... så idag blev det ett besök på Hamncafét efter jobbet. Sommar idag :)
Trots att jag ser så dåligt (för att jag vägrar progressiva) lyckas jag ofta få syn på objekt för kameran. Idag handlade det om den här lilla (under stolen) som verkade bra så vilsen.
Djurvän som jag är tog jag hand om den lilla och kollade om det stod nåt på halsbandet. Nä!! Vad f*n tänker folk med? Vad är anledningen att ha halsband på sin katt om där inte står vem ägaren är? Vad skriver man i annonsen... "Bondkatt med rött halsband bortsprungen"??? Ja... det finns väl bara typ 100 bondkatter till som har rött halsband. Klantarslen!! Jag ringde Djurskyddet (och dottern skämdes som f*n) men fick inget svar, så det var bara att släppa ner h*n. Följande utspelar sig innan h*n försvinner nånstans...
"Hmmm... vad har vi här då?"
"Jaha... stora fååååglar. Mums!!"
Sist men inte minst fanns ett litet paket i brevinkastet när jag kom hem!!! Nu är min balkong fulländad och det kan jag tacka Black Iris för. Tack snälla, snälla och se så fint det blev ♥
PS. Har fått nys om en tävling... HÄR DS.

7 kommentarer:

  1. nä...
    kallar jag inte för problem med fikandet...
    njut på du saliga människa ♥
    jag njuter tystnad och icke syskongnabb.
    ska se på en film tror jag.
    stooor kraaaam//
    fina b

    SvaraRadera
  2. Passa på att njuta och göra ingenting. Då är dina batterier fulladdade när dom kommer hem/Kram

    SvaraRadera
  3. Fika kan aldrig vara ett problem! *säger hon trosvisst*

    Det springer massor av utekatter häromkring just nu. Antagligen en del okastrerade för det är kattslagsmål och kiss i trappor. Tänk att folk är så ovarsamma med sina pälsvänner...

    Din balkong blir fin, du!

    SvaraRadera
  4. Du har allt bra mysigt på balkongen du. Och 15 grader räknas som sommarvärme om du frågar mig.:)

    SvaraRadera
  5. Det är nu som de "glömda" sommarkatterna börjar stryka runt för att få mat. Fy f*n vilka människor det finns. Oklart om det här var en sommarkatt med tanke på halsbandet. Å andra sidan var det ju namnlöst så det kanske var med baktanke???

    SvaraRadera
  6. Marianne: 15 grader i lä ÄR varmt

    SvaraRadera