lördag 21 maj 2011

Arv med affektionsvärde

Pengar är bara pengar. Själv vill jag helst ha pappa i livet, men eftersom det inte är möjligt är jag fantastiskt lyckligt lottad som fått följande minnen efter honom

Konstverk av pappa gjort sent 60-tal tror jag. Vart den finns idag är en gåta
Form för gipsgjutning (55x93 cm) som hängde i mitt barndomshem under hela min uppväxt. Nu hänger den här
Present från mamma till pappa för lääänge sen. Nu är den min

Gipsavgjutning av del av pappas ansikte 1961. Till höger utmärkelse för deltagande i deltidsbrandkåren under många år
Blyertsteckning av lilla jag 4 år. Pappa var en mästare
Småbröderna Johansson med lillebror/pappa i mitten

5 kommentarer:

  1. Affektionsminnen är så mycket mer värt än pengar.
    Vad duktig han var på att teckna och vilken liten sötnos du var då du var fyra :)
    Det är fint att få behålla honom nära.
    Kram

    Goa du, jag tog inte illa vid mig av bildlånet. Tvärtom så är det bara roligt att de uppskattas av andra.
    Ha en fin lördag och ett gäng kramar kommer från mig =D

    SvaraRadera
  2. Tack å pappas vägnar för komplimangerna!

    Skönt att du inte tog illa upp. Har jag lånat bild från nån blogg brukar jag referera... vilket jag kanske inte alltid gör när jag lånar bilder från Google. Då är jag en slarvmaja.

    Kramar tillbaka förstås <3

    SvaraRadera
  3. vilka underbara konstverk. Blyertsteckningen ska du vara extra rädd om. Den är verkligen fantastisk. Kram

    SvaraRadera
  4. helt magisk - teckningen på dig...
    vilken lycka att få ha en sådan teckning som ens pappa gjort...
    all heder åt honom//

    SvaraRadera
  5. Ni skriver alla så fint att jag får tårar i ögonen. Tack för att ni finns <3

    SvaraRadera