onsdag 10 oktober 2012

Ullared goes Turkey



Pratade med en vän för lite sedan. Hon hade varit i Turkiet. Jag visste sedan innan att de fått reda på att Turkiska Ullared skulle finnas i närheten. Vännens make valde därför att packa minimalt för att kunna handla på sig nya outfits på plats.

När vi pratade sist frågade jag om de hittat Ullared. Jag fick ett rungande asgarv i örat. Jodå... dom hade varit där och shoppat loss. Hon var där med hela familjen (barn och barnbarn). En av "herrarna" hade en tröja på sig där det stod Borås AIK. Säljaren frågade vad det var och fick berättat för sig att det var Sveriges största och bästa fotbollslag (hehe). Säljaren blev lyrisk och utbrast... "Ååååh.... jag kan trycka till dig. Hur många du vill ha? 50? 100?" 

Vännens make fick med sig "märkes"tröjor för flera år framöver och vännen själv en "äkta" Prada-väska som hon ska glassa runt med i höstmörkret här i Värstingvik. Jag sa att hon kommer att vara vår egen Glenn Close :)
Lånad från Google bilder
Kan tillägga att jag skulle kunna skriva en novell om vad min vän upplevt i sitt liv och sättet hon berättar det på. Men det är ingen idé. Man måste höra henne. Kanske jag bjuder på ännu en sannhistoria framöver. Hon är en stor inspiration då hon är en kämpe av stora mått i mina ögon. "Go girl... det blir alltid sämre innan det blir bättre".

Jag visste att det inte skulle bli så kul det här inlägget för man måste höra henne berätta själv... men jag försökte

6 kommentarer:

  1. Haha jag tyckte också det var kul med ett turkiskt Ullared. Verkligen otroligt vad det finns här i världen. En plats att besöka kanske :))

    Åh du har fina Vallmo i headern. De är så vackra! Vill ha såna nästa sommar. Ett hav av Vallmo. Tack för din fina kommentar idag!!

    Ha det bra idag Fr Hulda! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Det är väl oftast så när man ska återberätta något :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha...Turkiskt Ullared.
    Kanske bara liiite mindre ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kan bara föreställa mig platsen!

    (Och för den oinvigde så spelar Borås AIK tydligen i division 4 :))

    Kram på sig fröken!

    SvaraRadera
  5. Haha, vilket ställe =D
    En del personer har verkligen en förmåga att visualisera sina liv :) Kram

    SvaraRadera
  6. Hehe,, jisses!!! Den va bra.... Man kan ju inte annat än le åt detta inlägg...
    Nu har jag lagt ut "receptet" till rotsaksgratängen
    ♥♥♥Kramar♥♥♥

    SvaraRadera