onsdag 11 januari 2012

Å SÅ VÄNDE DET... igen

Vädret alltså. Strålande sol ute och massa plusgrader för att vara januari.

Å så kom posten. Ett megastort brev från Försäkringskassan (förlåt att jag svär). Kolla bara mot ett vanligt A4-papper...
Alltså... Får man ett stort kuvert från FK måste det ju vara skitviktigt!!! Nä... det var det inte. Bara ett avslag. Ska berätta den historien en annan gång. Men en sak har jag lärt mig... FK kan inte göra fel! Dom har lagen helt på sin sida.

Men jag fick ett riktigt kul paket också. Från en viss tjej i Ed! Innehållande flera färgglada vykort och en fotoram. Tack fina Jessan för överraskningen. Nu blir jag nog frisk på momangen

11 kommentarer:

  1. Försäkringskassan ja...ger mig ångest. Ångestkassan. De gör som lagen säger. Den lag som regeringen tycker de skapat så bra. Visst, det finns de som har bra erfarenheter av den lagen också. Suck..ångestkassan vill jag inte behöva mer, det räcker med alla gånger redan. Jag brukar få sån där hemsk hosta några ggr per år. Dygnet runt mest på natten i flera veckor. Fast då måste doktorn ge mig kortison ibland... Jag hoppas att du slipper den strax. Det tar verkligen på krafterna att ha hosta. Att kanske inte få sova ordentligt.

    Vi har -5 ute och vackert. Solen har tittat fram lite försiktigt och bara knappt på trädtopparna. Sedan försvann den. Har varit på promenad med hundarna och det kändes härligt. Lastbilarna kör bort snö. Det har verkligen kommit massor. På ängen är det skoterspår kors o tvärs. Grannens höga staket har strax försvunnit under snön och kostängslet, den tunna tråden är någonstans under snön. Snart kör någon skoter av det...

    Nu kära Fröken Hulda ska jag bära ut lådor i garaget och plocka bort lite annat. Strax kommer barnen hem. Dagarna går verkligen snabbt. Ikväll ska jag äta god middag med mina arbetskamrater på hotellet. Det blir kul.

    Krya på dig och fortsätt med ingefärsgrejset.
    Tusen tack för din fina kommentar idag!! :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. hej hej hulda!
    ja den där tjejan i Ed hon är allt bra fin hon!
    fina kort!
    ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte fått brev idag från Försäkringskassan (förlåt mig oxå att jag svär) men jag bråkade med dem itelefonen. Det sitter Neandertaler där som begripper NADA och leker på arbetstid.
    Kramis Hulda, hoppas du mår bättre

    SvaraRadera
  4. Tur du fick det färgglada paketet just idag. Så det väger upp liksom... :)

    SvaraRadera
  5. åh, vad bra att de kom fram :) tyckte att ramen var huldish ♥ kryadigkram//

    SvaraRadera
  6. Håller med Helena här ovan. Vilken tur färglada brevet kom fram just i dag så det blev balans, liksom. Nä brev från FK, AF och CSN ger mig bara ångest..Det är sällan goda nyheter.

    SvaraRadera
  7. Håller med Catarina, just de breven får man kramp i magen bara av att se!

    SvaraRadera
  8. Paket piggar alltid upp, självklart blir du frisk som en nötkärna nu!
    Kram på sig!

    SvaraRadera
  9. Paketet från Ed låter bra mycket roligare än kuvertet från FK. Kram

    SvaraRadera
  10. Å så snällt, vilken fin present :)
    Men fk ja, de får göra precis hur de vill. Man kan bli så fly förbannad.

    Kram.

    SvaraRadera
  11. Kalla kårar går längs min ryggrad när jag tänker på FK. TÄNK att dom ALLTID har "rätt"??????

    KUL med paket:)

    Kram Eva

    SvaraRadera