torsdag 24 november 2011

SÅDÄR

Alla fönster putsade
Stakar och stjärnor upphängda/framställda (ej tända än)
Dammsugit (halvvägs)
Diskat? Nä... inte idag
Mat? Pizza lite senare

Det krävdes det tunga artilleriet för att palla
 Kommer jag upp ur sängen imorron? Återstår att se...

Även nere i stan förbereds för fullt inför första advent
Nu ska jag till Karlssons varuhus och lämna tillbaka hissgardinen som var åt he.....te fel i storlek. Får se om jag hittar nåt annat passande till mitt svåra köksfönster.

Ses...

13 kommentarer:

  1. Första advent: utebelysningen skall tändas, adventsljustaken fram till på lördagkväll senast, blommor i krukor, make baka lussebullar, jag göra julkaka och se till att vi har glögg med tillbehör. Allt. Städningen m.m kommer långt senare, stor städningen vill säga.

    SvaraRadera
  2. Storstädning????? VAD är det?

    SvaraRadera
  3. ..harkel.. för en gång skull skönt man sitter med benet i högläge ;) på sin höjd kan jag putsa nån mässingsak med topz...
    Vilken fin byrå på fotot. Me like :) Hoppas du hittar en gardin som passar. Har oxå svårt köksfönster så jag vet lite om hur man får prova sig fram.. Ha en vilsam kväll!

    SvaraRadera
  4. Här får väl dammsugas lite på fredag, upp med stakar och sånt på lördag kväll. Eller söndag...

    SvaraRadera
  5. Du får inget tända förrän på söndag!!

    SvaraRadera
  6. Å, vad du hinner med under tiden av en energidryck *blink,blink*
    Orkar du inte i morgon så ska du vara glad för det du åtstadkom idag :)
    Affirmationer ska ju vara upplyftande men ibland har man fullt sjå att enbart läsa dem :)

    Svar;
    Självhjälp - vilket bra sätt att bygga vidare från.På vilken sida kan jag hitta det?
    Kursdagen bjöd på många igenkännande nickar från mig, fler än jag trodde faktiskt. Hmm, det är ju det där med självkännedom, hihihi.

    Kram

    SvaraRadera
  7. ...men visst är det mysigt när allt fint är uppe och på plats och man får provtända lite...

    SvaraRadera
  8. Upptäckte också att jag köpt en hissgardin i fel storlek..shit happens =)
    Men härligt med äntligen advent.

    SvaraRadera
  9. Du har kommit mycket längre än jag!! Men imorgon ställer jag upp stakarna och hänger stjärnorna.
    Tänder gör jag på söndag!
    Kramar ♥

    SvaraRadera
  10. Vad fint du har gjort och vad skönt att känna att man är redo. :)

    Här är det en bra bit kvar. Det är svårt att hinna med och putsa alla fönster (men så har jag ju också 33 st)när man har fastnat i skrivbubblan och nacken protesterar. ;) Men jag tar de jag hinner med och nacken orkar och resten får vara. Det blir ju jul iallafall. Men i helgen ska vi iallafall baka lussekatter. :)

    Ta hand om dig du fina och ha en riktigt mysig Första advent!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Undra hur många liter av det där jag behöver... Skulle vija ha alla våra fönster putsade. Städat och doftande gott. Go o glà kexchoklà :)

    Sv; Nej, illamående och magsmärtor...inte nåt av allt det andra...puhh tack gode gud!!! Men nu håller vi på att bli förkylda dessutom :(

    Hoppas din fredag blir bra! /Ann-Louise

    SvaraRadera
  12. Såg du gillade halsduken, har du läst mitt sista inlägg? Går att beställa ... ;) :) Sov gott!

    SvaraRadera
  13. då har du bättre ork än jag...
    fan har inte gjort nått.
    men ska för barnens skull.
    här är höststorm idag.
    fast i mig - trögt som sirap.
    kram till dig min fina bloggis - me like u ♥

    SvaraRadera