tisdag 20 september 2011

VARFÖR DETTA J*A KARVANDE!


Förstår inte att det ska vara så lockande för min kropp att få uppleva att bli skuren i. Inte nog med att det bruna jävla märket ska bort. Igår upptäckte jag att den lilla talgkörteln (knappt 1 cm i diameter) blivit mer än dubbelt så stor och knallröd runt omkring. Trodde först att BH:n hade skavt. Men när jag vaknade imorse sover inte med BH var den lika ful och stor.
Aset e större än det ser ut och tur jag rakat mig ;)
Ville inte, men insåg att det bara var att ringa hälsocentralen. Kärringen lät desperat för att "min" doktor inte hade tid idag jag vill inte gå till nån annan. Jag frågade om det var akut... jag har ju haft den sen 2008?  "Det KAN bli akut", sa hon. Vadå akut??? En inflammerad talgkörtel? "Ja, du kan bli allmänpåverkad och få feber och så och då måste du ringa med en gång".

Varför är alla helt plötsligt så angelägna att KARVA i min kropp? Ska vi ta allt på en gång? Kanske nån vill passa på att skära nån annanstans. Varför vänta liksom? Cement i käften igår och skära lite med bedövning UNDER armen (ajajajajaj) på torsdag och så skära lite på benet om en dryg vecka.
Hallå!!!!! Räcker det snart eller?

14 kommentarer:

  1. Inte rättvist!! Såna där talgkörtlar är bedrövliga. Konstigt att dumma saker ofta färdas i flock, man har sträckor då allt är frid och fröjd och så plötsligt blir man nedsprungen av ett helt gäng galna antiloper. Men heja dig, kämpe där!

    SvaraRadera
  2. Jag ger inte upp så lätt.... men att bli anfallen under nästan ett helt år???!!!! Borde få nerver av stål av det här (men så är det ju inte)

    SvaraRadera
  3. AJ, det känns som du har haft lite obehag.
    Hoppas allt är under kontroll

    mvh

    SvaraRadera
  4. Suck...typiskt allt kommer samtidigt!

    SvaraRadera
  5. Men jag tänker som du! Kan de inte ta allt på en gång?!
    Tycker-synd-om-kram ♥

    SvaraRadera
  6. Och vi har massa skit i släkten, jag har bl.a ärvt lite reumatisk värk
    Och jag lägger mig absolut inte under kniven eller besöker en läkare över huvud taget

    SvaraRadera
  7. Hellre gyn och mammografi varje vecka än tandläkaren och knivdoktorer....

    Vad tycker du Lippe? Är det nåt annat jag ske be om när dom ändå är framme med kniven :))

    SvaraRadera
  8. Men gud...hur ska jag kunna sova i natt efter detta?....Gillar inte knivar, karvande och skärande.. Stackars du!!
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  9. Men bra att de kollar upp tycker jag!!! Så du inte blir sämre. Kram

    SvaraRadera
  10. Ok, lite snusförnuftigt men ändå - "vad var det jag skrev häromdagen"?
    Allt kommer i skov om tre!
    Borde räcka för din del nu för en tid framöver!

    SvaraRadera
  11. Det är bara så - bekymmer kommer i flock. Och så blir man ä-l-d-r-e och får skavanker både här och där.
    Det ÄR bra att upptäcka sån´t där i tid.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Det är bara en talgkörtel men jag gillar ändå inte knivar.

    Mångmamma: Det här året har skoven innehållit betydligt mer är TRE...

    SvaraRadera
  13. Var glad att du inte har en cysta iaf så dom lämnar ett stort djupt sår öppet.. :(

    SvaraRadera
  14. Å fy satan Johanna... Men man vet ju aldrig vad dom hittar på. Lika bra att vara beredd på det värsta. Just nu kan jag inte hålla armen mot kroppen (och inte ha BH). Ser ut som han i Stefan & Krister som står å drar i sin polo med armarna rakt ut

    SvaraRadera