onsdag 21 september 2011

MORGONSTÅND...

... är en teknisk, medicinsk vad ni vill omöjlighet i det här hushållet, men morgonSTUND har vi jag och Iris. Samma rutiner varje morgon:

Kissa
Sätta på kaffet
Sätta på dator och TV (mycket påsättande blir det)
Ta medicin med Proviva
Synda och läsa tidningen på balkongen
Äta frukost vid datorn och läsa bloggar
Tankesnurr om vad (och om) jag ska blogga

Onsdagen är ett oskrivet blad och idag kanske nån ringer och vill skära nån annanstans på min kropp. Jag skriver i så fall om det ikväll.

Förresten var jag lite orolig för att kallelsen till mammografi skulle komma SNART eftersom jag vill ha bort knölhelvetet innan (jag tror ni fattar). Men jag glömde berätta... kallelsen låg i brevlådan när jag kom hem igår. Överraskande? Inte mycket!

Hur eller hur är det onsdag och långt där borta ser jag en liten solstrimma...
... samtidigt som de första dropparna regn kommer. Den småäckliga gubben som trappstädar är igång så det är i alla fall rent under fötterna när jag ska till jobbet sen, och jag har fortfarande ont under armen.
Ha´ en fin onsdag goa bloggtjejer

9 kommentarer:

  1. börjar med ett leende inne hos dig här idag! tack härliga roliga underbara.
    jag har så dålig ork att läsa bloggar för tillfället... men du är nr ett ♥
    ha en bra dag//

    SvaraRadera
  2. Tack lilla snufsegumsan för den kommentaren. Önskar dig en skön dag där du håller dig själv i fokus tills flickorna kommer hem från skolan

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Hulda
    Hoppas dagen blir god, trots armont och annat onödigt.
    Kurr till Iris =)

    SvaraRadera
  4. God onsdag! (utan skärande tack)

    SvaraRadera
  5. Inget skärande förrän imorron S

    SvaraRadera
  6. God dag!
    Morgonens regn har faktiskt förvandlats till solsken här på Dal.

    Hoppas dagen blir fin ändå raring. Och så härligt att vara någons favorit och nr 1!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas din dag blev bra! Här har det småregnat hela dagen, men nu ljusnar det minsann!

    SvaraRadera
  8. Regnet kom denna dag i stora mängder men tack och lov inte när jag var ute. Ibland har man tur!

    SvaraRadera
  9. Morgonstund har guld i mun
    eller
    när jag hade stånd i Kivik

    Nu har jag lagt till fröken i min snokarlista, så risken är väl ganska stor att vi möts snart igen

    mvh

    SvaraRadera