torsdag 18 augusti 2011

En "vanlig" dag

För första gången på evigheters evigheter känns det som om jag haft en "vanlig" dag

Inledde med nätverksträff på barnhabiliteringen och i vanlig ordning fanns där en rektor som jag gärna hade slagit på käften och en kurator som borde tagit tjänstledigt för länge sen... vanligt

Järnhingsten till jobbet för att göra vanliga jobbsaker som att prata i telefon, skriva anteckningar, diskutera ärenden med kollegor, äta lunchlåda och sen lite mera jobb... vanligt

Sen vidare till tandpsykologen för att tydligt informera om att jag vill ta en paus i terapiandet där och även vad gäller tandingrepp. Inga problem. Budskapet gick fram. Inte lika vanligt

Vidare till stan för fika i strålande varm sol. Hade jag åkt hem hade det blivit soffan och det ska vi ju undvika så vardagen blir mera som... vanligt

Snabbvisit hos bästa Söstra Mi. Händer då och då... vanligt

Veckohandla... vanligt

Äta mat och diska... vanligt

Försöker bota paltkoma med kaffe och bloggande... vanligt

För de flesta kanske det är så här ofta. Att ni går upp, gör ett dagsverke på jobbet, handlar, träffar vänner, lagar mat, diskar och sen softar framför TV:n innan läggdags. Så har det INTE varit för mig på länge. Men idag känns det som om jag har haft den mest vanliga dag jag kan tänka mig... å det gör mig så GLAD!!!

Vad som däremot INTE varit så vanligt är att min dag varit så vanlig att jag inte haft tid att läsa bloggar och kommentera vilket innebär att jag ligger rejält efter. Tyvärr kommer jag inte att hinna/orka bakåtläsa så jag börjar nu med det senaste ni skrivit

7 kommentarer:

  1. Trycker på *gillaknappen*!!

    kram du glada ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt riktigt skönt att ha en helt "vanlig" dag. Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. underbar läsning detta!!!
    vad jag är glad för din skull :)
    vanlig... hm...
    vilket underbart ord ♥
    kram till min allra finaste hulda-maja//
    jessan

    SvaraRadera
  4. Det är ju så det ska vara!!! Bloggar läser man när man hinner om man vill!! Om verkligheten bjuder på så mycket så att man inte hinner med det så är det ju bra! ;)
    I dag var det mera roligt än inte roligt i min brevlåda - OVANLIGT!!
    Kram och tack ♥

    SvaraRadera
  5. Mina fina tjejer som vet vad det handlar om det här... LIVET alltså ♥

    SvaraRadera
  6. Trycker på *gillaknappen* jag med!

    Visst är det så att blogga och läsa andras bloggar och kommentera är ett heltidsarbete.

    I morgon är det redan fredag. Hur fort gick den här veckan???

    Kram <3

    SvaraRadera
  7. De bästa dagarna är de som var helt normala. Hoppas du får massor av sådana i fortsättningen!!

    SvaraRadera