söndag 3 juli 2011

Skitviktig konferens

Jag vaknade inte av det, men idag är det nån alldeles särskilt viktig konferens som pågår utanför mitt fönster. Undrar vad dom måste avhandla? Listan verkar lång.

Det jag hittills uppfattat är att dom försöker lösa väderproblemet för alla som har semester.
Dom snackar om hur vi som förlorat någon lättare ska få kontakt.
Dom diskuterar straffet för otrogna svin.
Å jag tror minsann att dom även försöker lösa problemet för alla stackars utförsäkrade.
Alltså... kloka och viktiga ämnen... så det är bara att låta dom fortsätta.
Vilka?
FISKMÅSARNA SÅKLART!!!

Å så blev jag lyriskt överlycklig när jag kom ut i köket nyvaken och lagom halvblind för en dryg halvtimma sedan och fick se detta mirakel... Bara kärlek ♥

11 kommentarer:

  1. gud vad bra du skriver!!!
    vilken affirmation - vilket geni du är.
    tack måsarna i v v - jobba på ni :)
    känns genast lite tryggare när man vet att det finns de som tar tag i saker... hi hi hi...
    kram till den finaste huld-maja ever ♥
    jessan//

    SvaraRadera
  2. Hehehe... ibland vaknar den riktiga skribenten i mig och ägnar sig åt annat än skitskriverier på bloggen

    Ljus & styrka till dig min fina ♥

    SvaraRadera
  3. Här är det några andra fåglar idag som håller konsert! Nämnde det för familjen just innan jag läste ditt inlägg :)

    SvaraRadera
  4. Dom kanske inte är lika högljudda å inte har lika viktiga saker att avhandla :)

    SvaraRadera
  5. Helt inderbart inlägg. Själv hade jag ett gäng överförfriskade personer utanför sovrumsfönstet klockan fyra i morse. Dom hade definitivt inte lika intressanta ämnen att avhandla.

    SvaraRadera
  6. Kanske dom sa nåt som platsar på tjuvlyssnat.se

    Nä... såna är inte trevliga att ha utanför sovrummet. Bor dom i mitt hus kan hända att jag säger att jag inte bara har ett basebollträ i hallen... jag jobbar dessutom på soc. Kan få tyst på dom...

    SvaraRadera
  7. Ett mirakel i köket!! Visst blir man lycklig!
    Jag har huliganer här. Ca 20 stycken i ett gäng. Fast de är rätt ofarliga... pilfinksungdomar som drar runt och förekommer överallt. Flyger slarvigt gör de också, man kommer liksom i vägen. =)

    SvaraRadera
  8. Dom lär sig nog väja så småningom dom små huliganerna ;)

    Visst e min hibiskus ett mirakel - jag har faktiskt inte gröna fingrar så man kan ju undra vem som haft ett finger med i spelet ♥

    SvaraRadera
  9. Kråkriksdag! :)
    Kanske vore ett alternativ till de som styr nu? Vi kallar ju iaf 08:orna för fiskmåsar ;)
    Vackra, vackra blomman! Man blir ju så glad!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh åh åh! Hibiskus! :D

    Koltrastarna har lugnat ner sig efter midsommar, tidigare på året sitter en på varje hustak och sjunger ikapp. Ljuva toner som vilken Romeo som helst som försöker slå blå dunster i ögonen på alla brudarna. Men kommer man nära dem så kraxar de fult och avslöjar sin sanna natur. Fiskmåsar är liksom lite mer rakt på.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Blev ju en riktig fågeldiskussion här idag :))

    SvaraRadera