fredag 8 juli 2011

Ingen svarsfunktion ger förvirring

Jag har som ni vet blogspot och därmed ingen möjlighet att lägga in s.k. svarsfunktion för kommentarer som lämnas till mina inlägg. Detta gör mig aningen förvirrad. VART ska jag svara personen som har kommenterat? I form av en NY kommentar eller på hennes sidan där senaste inlägget absolut inte har med mitt inlägg att göra? Förvirrande? JA!

Så nu har jag bestämt mig att sluta vara förvirrad. I fortsättningen kommer mina svar på era kommentarer att bli en ny kommentar hos mig. Fattar ni? Inte jag heller... men det blir nog bra.

Idag fredag... inga planer... morrontrött... träningsvärk! Ja jag har träningsvärk på grund av kast med liten 7-åring, tusen simtag i sötvatten (alltså ingen flythjälp) och massa bomber. Den här träningsvärken tar jag tacksamt emot för jag har haft det såååå härligt med familjen A ♥

12 kommentarer:

  1. Jag gjorde också sån regel, men jag följde den inte så det blir lite hipp som happ hos mig. Ofta inga svar alls, tyvärr. Fy mig.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer säkert oxå att behöva säga "Fy Hulda"... men ingen kan inte säga att jag försökt i alla fall

    SvaraRadera
  3. Jag svarar alltid på den andres sida o i dennes nyaste inlägg. Nåt annat blir förvirrande tycker jag för jag går själv aldrig tillbaka till samma inlägg så att jag ser svaret o det kan bli förvirring. Brukar skriva Sv: ...
    Men alla gör olika det viktiga är att det blir svar.. En del som lägger upp 4 inlägg per dag hittar man ju inte igen det man kommenterat o iaf jag kommer aldrig ihåg att gå tillbaka o kolla ev svar utan det förväntar jag mig isf kommer på min sida i mitt nyaste inlägg..? Men, jag vet inte hur det SKA vara eller så utan det har bara blivit så både hos mig o dem jag kommenterar hos, som en dialog som växer fram.. En bra fredag önskas!

    SvaraRadera
  4. Fina Catarina.... nu blev jag mer förvirrad men det är väl det som är meningen med tekniken. Jag kommer som Fru Gårman att göra lite hipp som happ och blir det fel så blir det. Å ingen får ta illa upp om man inte råkar svara på en kommentar. Jag följer många bloggar och det finns inte en chans i världen att jag ska kunna svara på eller kommentera hos alla hela tiden...

    SvaraRadera
  5. Jag har samma bekymmer. Jag försökte aktivera svarsfunktion och lyckades nästan men sen kom det där "Error"... Jahapp...

    SvaraRadera
  6. Jag är som Gårman... Vill svara men det blir ibland hos mig och ibland hos den som skrivit det.
    Angående det Catarina säger, så tänkte jag så innan. men när man är inne på sin instrumentpanel, klickar man bara på fliken kommentarer, där står kommentarerna i den ordning man fått dem. Dvs kommentarer som ges nu på ett tidigare inlägg, står överst! Skitbra, enligt mig :)

    SvaraRadera
  7. Skitbra Ezter ♥
    Jag kilar över till dig och skriver samma svar där :)

    SvaraRadera
  8. Jag har också stört mig på det (i min blogg) Jag har ju wp installerat och bestämde mig för att kolla inställningarna för kommentarer. Och se, det fanns en ruta att kryssa i för nästlade kommentarer.
    Hur många gånger jag har läst och inte hittat ska vi inte tala om :D

    SvaraRadera
  9. WP?
    Nästlade?

    Fattar nada... men jag har blogspot och där funkar det inte... så det blir väl lite hipp som happ även i fortsättningen... eller inte. Vi får se ;)

    SvaraRadera
  10. Vad bra att jag, som frågar om allt, lyckats hjälpa någon :)

    SvaraRadera
  11. Jag gör som du, svarar i samma tråd. Vill att den som läser kommentarerna ska kunna följa med, föredrar själv när det är så. Så får väl folk missa kommentarerna då om de inte kollar, det känns inte som jordens undergång. ;) Men ibland tummar jag på "regeln" om den som kommenterat är någon som jag vet brukar kommentera i den andres tråd och förväntar sig svar i sin tråd... Krångligt? Ja. Men vem säger att det ska vara lätt att blogga?!

    Däremot försöker jag vara noga med att svara alla som kommenterar, tycker de är så snälla som skriver en rad.

    (Och nu tänker jag backa tillbaka in i min grotta och lämna blogglivet för en stund.)

    Kram!

    SvaraRadera
  12. EZTER: Visst e det en skön känsla ;)

    S: Jag tänker nog som du när det gäller att skriva kommentarer. Ibland är det ändå helt omöjligt att komma ihåg om jag kilade över och skrev nåt om "tack" eller inte. Eftersom du "grottar" blir det inget svar hos dig utan här genom att jag säger... Stor kram till dig... å vila, vila ♥

    SvaraRadera