måndag 13 juni 2011

Äntligen ♥

Imorron är det alltså dags. "Pappa" ska äntligen få hamna där han ska. Med citattecknen  menar jag att PAPPA redan är där han ska vara . . . men hans vackra urna ska nu efter lång väntan få komma i vigd jord.

Natten till idag blev relativt sömnlös. Nu är det så här att jag aldrig tänker i bilder som många gör. Men när jag lagt mig igår kunde jag inte koncentrera mig på boken. Istället återupplevde jag pappas sista dygn. Hur alla nära och kära kom och gick. Hur länge jag fick ensamtid med pappa. Jag kunde känna honom, höra min röst, känna dofterna och uppleva det jag hjälpte honom med. En makalös upplevelse som jag är övertygad om handlar om bearbetning. Något som är så viktigt för att kunna gå vidare.

Det kan låta makabert, men jag längtar tills imorron. Hans urna ska inte stå i ett sidorum till ett kapell vecka efter vecka bara för att . . . Ja, jag skriver inte mer än så!
Jag saknar dig älskade pappa - och tack för de år vi fick

8 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver. Förstår precis vad du menar med att det ska bli skönt när urnan hamnar på sin plats. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Det finns en bakgrund till att det ännu inte skett. En lite småskitig sådan . . .

    SvaraRadera
  3. Å, jag skickar mina tankar och kramar till din morgondag.
    Extrakram till i dag.

    SvaraRadera
  4. Inte konstigt att du känner dig sorgsen. Helt förståeligt måste det vara många glömda känslor och tankar som pockar på och vill göra sig påminda.
    Stor kram och extra varma tankar från mig till dig i morgon.

    SvaraRadera
  5. Tack Lairama... Önskar dig en tårfri natt och skickar en extra kram ♥

    SvaraRadera