fredag 20 maj 2011

Kraft

Känns som om jag idag behöver lite extra krafter. Eller inte! Det är ju "bara" en bouppteckning som äger rum av en enda anledning - jag har ingen pappa längre. I alla fall inte på den här jorden. Fortfarande mer än svårt att förstå. Känns mer som om vi inte hörts på ett tag.

Det finns inga konstigheter som kan ställa till bekymmer idag. Inga juridiska i alla fall. Men jag är en tänkande varelse. Alltså finns jag... och därmed har jag känslor. Varken kan eller vill gå in på närmare detaljer men kan säga att pengar är bara pengar och de ger mig inte pappa tillbaka.

Idag ska jag i alla fall hämta hem de två tavlor jag önskat som minne efter pappa. När dom kommit upp på väggen ska ni få se. Totalt värdelösa pengamässigt - men med ett stort affektionsvärde.

Nu kommer det - Fan vilken jävla skitdag det känns som fast solen strålar och det inte finns ett moln på himlen.

2 kommentarer:

  1. Jag förlorade min pappa för snart tretton år sedan. Jag saknar honom fortfarande. Hoppas allt ordnar sig till det bästa. Det är skönt att ha syskon i sådana stunder. Idag finns du med på Punctum saliens och du är så välkommen att delta också i nästa utmaning som handlar om färg.
    Önskar dig en så bra dag som möjligt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Läste nyss på Punctum och blev såklart stolt och glad att du tog med mig. Har skickat en liten kommentar och hoppas den hamnade rätt/Kram

    SvaraRadera