fredag 17 februari 2012

"Hel" bil & en höjdarkväll

Bilen har återuppstått men gjort stora hål i min plånbok. Å andra sidan... hade jag gått till en "vanlig" bilmek hade det gått på runt 6 papp. Nu klarade jag mig med strax över 1 papp. Men givetvis så slutade fläkten funka på vägen hem. Det dimmade igen rätt fort kan jag säga. Imorron ska jag kolla säkringar. Bra kvinna reder sig själv.

Just det! Jag var ju på Quiz igår. OMG så j*a kul vi hade. Visste ni t.ex. att det är helt värdelöst onödigt med kärnkraft? Nähä... inte det. Men vi har ju elektricitet... (krävs ganska högt ljud för han pratar så snabbt den lille Bäckis).
Önskar jag hade större minne än en guldfisk. Då hade jag haft bloggämnen för ett år, men nu har jag ju inte det. Kommer dock ihåg att det var mycket snack om att E skulle sluta suga och att Bäckis hade svårt att få upp den.
Att jag fick sitta jämte C som är sååååå kramgo var en bonus eftersom jag inte fått smågosa på skitlänge (säkert därför jag mår så bra idag).

Jag passade även på att rådfråga mina vänner vad det kan bero på att jag bara ökar i vikt, inte tycker om kaffe längre, hellre tar en frukt istället för choklad, får ont i bäcken/höfter om jag går längre än 30 meter osv osv osv. Det tog dom ungefär 10 sekunder att räkna ut att jag troligen är i grossess. Alltså 2000-talets Maria. C utsågs genast till Josef och jag lovade att straffa honom om han inte dyker upp på profylaxkursen.

På tal om choklad så berättade Bäckis om när en släkting för typ 100 år sen tryckte i sig en hel chokladkaka utan att först kolla omslagspappret (Purex). För er som inte vet vad det är... googla
Trots att vårt lag bara kom 5:a eller 6:a hade vi klart roligast, så dom andra borde varit avundsjuka som inte fick va med! Det som krävdes för oss fem som var där var 3 Ramlösa, 2 alkofria drinkar med sugrör och 3 öl. Det är inte varje gång vi är så dyra i drift :)

E och I var nöjda i vinternatten när vi drog oss hemåt

6 kommentarer:

  1. Ha-ha..Purex..Ger mig minnen från min barndom..dom såg verkligen ut som choklad..behöver inte säga mer..;)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kväll!! Verkar ha uppvägt bilkrånglet flera ggr om. :D

    SvaraRadera
  3. Bra kväll det där tydligen. Och nej - jag behöver inte Googla Purex för maken har livligt beskrivit vad det var för något. De gjorde visst "chokladtricket" med en kollega på hans jobb också :/

    SvaraRadera
  4. Det var en riktig helkväll mao :)
    Ha en go lördag, kramar Milla

    SvaraRadera
  5. Vad kul ni har!!! Va gött!
    Purex kommer jag ihåg och ryser, ryser ännu mera när jag ser reklamgubbens läskiga finger, brrrrr!

    SvaraRadera