lördag 14 januari 2012

Vad som sker när man chockar kroppen

Lånat fotot från vännen Åsa som vågade sig ut på promenad i centrala Västervik idag. Modigt av henne vill jag lova... å duktig fotograf e hon
Men inte bara Åsa var modig. Även jag... JAG... tog ett varv runt kvarteret och chockade kroppen rejält. Kors i taket!!! Å vad mycket vackert man kan se under en så kort promenad om man orkar titta
Jag filmade en snutt oxå (för Lippes skull) men det blåste så in i... Nåt ljud var inte att tänka på och så fladdrigt att jag blev snudd på sjösjuk av att titta på eländet. Nu är jag hemma. 20 minuter är bättre än ingen promenad alls. Oroar mig dock att jag blev trött i fötterna efter 5 minuter och att det kändes som ena höften skulle trilla av i backen när jag nästa var hemma.
 
Betyder det att jag rör på mig för lite? Nä... bara sviterna av vad som sker när man chockar kroppen. Nu måste jag ha mat!!

9 kommentarer:

  1. Ta det varligt i blåsten! Men vackert var det...

    SvaraRadera
  2. Västervik är så vackert!!
    Ät ordentligt nu!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Man kan se mycket fint bara man tittar sig omkring, det är sant. Otäckt med sån storm :( Skönt du är på Bättringsvägen!
    Ha en trevlig lördgaskväll!

    SvaraRadera
  4. Skönt att veta att du är hemma igen :)
    Trädet på bilden i motljus är vacker.
    Hoppas att du fick "god spis". Kram milla

    SvaraRadera
  5. Sv: Jag har skivan kvar :)) Såg när jag googlade på "Karin + Falck" att skivor låg ute på bla tradera. skulle vilja ha den på kasett (ja, ja jag är gammalmodig he he ) Det är en fin saga <3

    SvaraRadera
  6. Gillar din blogg. Då jag är nyopererad så tar går jag själv med myrsteg och upptäcker en massa nytt varje dag.

    SvaraRadera