måndag 9 januari 2012

NATTSVART

Midvinternattens köld är hård... (nåja det är ett par minusgrader i alla fall)

Snön lyser vit på taken
Endast Hulda är vaken... (nä... det stämmer nog inte)


Jag får nog ta å ringa en doktor imorron om halsontet inte gett med sig. Kan ju va halsfluss (fast jag inte haft det sen jag var i yngre tonåren). Försökte kolla ner i halsen men ser så dåligt (som om det skulle va en nyhet). Har ingen ficklampa... å inte vågar jag använda braständaren... eller vad tror ni???

I alla fall... man HAR inte ont i halsen i FYRA dagar. Efter två dagar går det över till hosta och snorande. Faktiskt! Så jag ska nog ringa...

9 kommentarer:

  1. Hahaha, flåt, men det där med braständaren fick mig att skratta högt. ;)
    Prova lyset på mobilen! Kanske funkar.

    Nästan så jag vill att läkarn ska hitta något(ofarligt och snabbläkande såklart), så du får medicin och blir kvitt den här skiten nån gång. Krya dig! Kramar <3

    SvaraRadera
  2. ring klocka ring...
    eller jag menar - på telefonen!!!
    vita prickar i halsen? jag brukar ha ont i halsen en dag, sedan nyser jag mig till träningsvärk dan därpå och sedan fullt utslag dag tre...
    så ser mina förkylningar ut!
    kommer paket till dig snart ♥

    SvaraRadera
  3. Braständare kanske är botemedlet, vem vet? Inte vågar man testa ;)
    Ring du doktorn, låter som en bättre idé.
    Kram - och krya på dig.

    SvaraRadera
  4. Ja...ring! Det är bättre att ringa en gång för mycket. än en gång för lite.
    Det är alltid bra att kolla upp det.
    Själv känner jag mig inte förkyld men jag har feber. Jag som aldrig har feber. Stackars oss!
    Krya på dig...och mig ;)

    SvaraRadera
  5. Bra att du har ditt roliga humör trots eländet :) Klart du bör ringa doktorn. Och imorgon vill jag höra att du mår bättre!
    Jag var vaken till 02.00 ungefär. Kunde bara inte sova. Det var nog pga morfinet... Först var jag "hängig" till ca 20.00, sen surfade jag, sen kunde jag bara inte sova.
    Krya-på-dig-kramar

    SvaraRadera
  6. Näää...inte braständaren!!

    kryakram/caja

    SvaraRadera
  7. Ihhhh, braständaren! *skräck* Ringa doktorn låter som en bättre plan. Jag är ganska rädd för halsflussar efter att ha blivit riktigt dålig en gång för många år sedan, men det brukar bara vara ett virus. Fast egentligen hoppas jag att det blir onödigt att ringa doktorn för att det onda har givit med sig idag. Hoppas får man.

    SvaraRadera
  8. Hoppas doktorn tar dit dig och att du får nåt bra för det! Men nog kan man ha ont i halsen mer än 4 dagar? Krya-kram!

    SvaraRadera
  9. Ingen braständare. För då får du riktigt ont...Krya på dig!

    SvaraRadera