söndag 25 december 2011

GUDRUNS SYSSLING?

Man kan ju undra med tanke på hur det viner runt knutarna. Å ändå är det bara en västanfläkt mot hur det är norrut i landet... enligt nyheterna.
Var rädda om er ni bloggtjejer som bor där uppe!!!

Kvällen har ägnats åt riv och slit i julklappspapper. Hämtade mamma vid Stockholmsbussen och firade Lill-Jul.
Orka vänta på att dotter och svärson har tid. Jag vill ha paket.

Jag fick paket. Flera stycken. Bara bra saker. Bok av brorsan: "Kafka på stranden" av Haruki Murakami. En sån där "måste-läsa-bok", enligt lillebror. Av mamma blev det fina handskar så jag slipper frysa om fingrarna (även om det inte är nån risk i detta vårväder... +9 grader nu). Hon hade även köpt mig en cool (hehehe) ögonmask för slappa stunder, en mysig Marimekko-necessär som jag ska byta ut (då mina sminkkostnader är minimala) samt ett presentkort på lukta gott.
Precis vad jag behöver alltså :)

Ingen har (som sagt) sagt att man ska vara snygg i den där masken... men skön som attan är den
Imorron kan det storma bäst det vill. Det är Annandagen och jag tänker INTE gå ut. Bare slappe å hase wunt i waggiser för på tisdag ska jag jobba!
Hoppas ni intet förätit er!
Kram ♥

10 kommentarer:

  1. Här är det lugnt just nu. Lite regn bara...

    SvaraRadera
  2. Hos oss är det "bara" klass ett varning. Men nu snöar det igen suck...

    Du, med den masken kliver du upp på morgonen slät som en babyrumpa runt ögonen. No Botox needed. Fina julklappar du fick tycker jag :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Ska man SOVA med den??? Hmm... det blir nog svårt

    SvaraRadera
  4. VA!!?? Vad är det för mask?? Jag trodde att det bara var en ovanligt snygg en?
    Hmmmm...
    Här rystar det i kåken och knakar i träden och jag tänker också på stackarna norröver. Kan tänka mig att det går lite vågor där borta hos dig nu :)
    Kramar ♥

    SvaraRadera
  5. ääälskar allt du skriver om...
    hewwegu vad mycket du hinner med.
    jag läser å läser...
    IDAG ska jag börja läsa "hitta vilse"
    har inte läst en bok på ett år nu...
    har varit för mycket kaos, skit å glädje!
    och idag blir jag barnledig under dagen - blir soffan tillsammans med hästförkylning och bok som sagt.
    och du! du är jävligt snygg!
    kom ihåg det ♥
    verkligen fin på kortet i förra inlägget.
    ha en go slapp dag - det ska jag mä.

    SvaraRadera
  6. Snygg??? Du skulle se mig nu... efter sovmorron de luxe

    SvaraRadera
  7. Masken är ju jättesnygg. Nu får du ordna maskeradparty till nyår :)
    God fortsättning. Kram.

    SvaraRadera
  8. Vilken bra lillejul. Fina presenter! Här är en som slappar till 100 % framför dator och mobilen (WF).
    Julkram Lena

    SvaraRadera
  9. Snygg och förhoppningsvis effektiv. Jag måste ha en sådan för mina ögon är så känsliga (sant!) och ljus gör att jag ej kan sova vilket kan lätt bli när två delar samma sovrum eller det är sommar!

    SvaraRadera