lördag 19 november 2011

UNDRAR VAD SOM HÄNDE... LIKSOM?

Satt här efter frukosten och kände hur jag blev tröttare och tröttare. Det brukar då oftast sluta med ett TV:n åker på och jag landar i soffan. Men icke idag (?)

Jag halvstädade i klädkammaren för att komma åt eventuella adventsstakar dom kunde ju ha försvunnit. Fortsatte i köket med att rensa på bänken och under bäcken insåg vilken slarver jag varit länge. Det enda som är kvar i köket är 5 saker som ska diskas.
 Dessutom har jag en längtan efter att göra adventsfint... vilket jag inte haft på många många år. Vad är det som händer? Nystartstänkande eller bara tillfällig sinnesförvirring?

Oavsett vad ska jag nu dricka kaffe och äta pepparkakor. Får jag ytterligare ett ryck kanske det blir en vända till Karlssons eller Rusta för att leta efter just det där lilla extra jag vill ha till advent. Ja, ja... ni SKA få se om det blir en shoppingtur.

Under tiden önskar jag er alla en skön lördag oavsett väder, "måsten" osv

3 kommentarer:

  1. Har du en bäck i köket? Det låter allvarligt ;)
    Sådant ryck fick jag till förra advent. Maken höll på att bli tokig "Du gillar ju inte ens julen!!!"
    Det gör jag inte, men just då var det kul att pynta. Får se hur det blir i år. Det dröjer ju en vecka till!

    SvaraRadera
  2. Men det ÄR mysigt med första advent! Och man BLIR lycklig när man får upp lite ljusstakar och stjärnor i fönstren.
    Glöm inte att förankra eventuell fönsterbelysning så den tål kattinspektion ;)

    SvaraRadera
  3. Jag är som du Ezter.... gillar inte julen.... men jag är ju inte den jag var liksom

    Tack för tipset Kajsa :)

    SvaraRadera