fredag 18 november 2011

"När Gud stänger en dörr öppnar han ett fönster"

Den där DD-vinsten... den var inte så stor som jag trodde tänker inte avslöja det på fejjan. Jag fattade inte det där med odds i alla fall. Jag hade satsat 5 kronor inte 30 som jag trodde, vilket gav en vinst på ca 140 kronor. Min första tanke var besvikelse... men snart övergick den till... "men jag vann ju i alla fall". Visst erkänner jag en liten besvikelse men den försvann fortare än kvickt. Jag intalade mig att pengar är bara pengar och strax efter fick jag det verkliga beviset för vad som verkligen är viktigt här i livet. Äkta vänner och människor.

Det låg nämligen en avi i min brevlåda när jag kom hem igår, så idag efter jobbet gick jag för att hämta ut... vad det nu var. Såg avsändaren och hoppade nästan högt. "Nämen är det sant?", sa jag högt. Biträdet tittade på mig och sa att han kunde ta tillbaka paketet om jag inte ville ha det. "Aldrig i livet", svarade jag och gick med lätta steg hemåt.

Det kan vara på det viset att ansvarig avsändare inte vill bli avslöjad så därför tänker jag bara lägga ut en bild på vad paketet innehöll. På en liten medföljande lapp från tillverkaren går att läsa: "I hope this piece has personal meaning just for you... a little reminder... a reflection... a gesture that marks a memory".

Om du (kära avsändare) bara visste hur sant det är, och en textrad dök upp i mitt huvud... "När Gud stänger en dörr öppnar han ett fönster". Tanken slog mig när jag insåg skillnaden mellan mindre vinst än väntat i pengar, men helt oväntad "högvinst" i form av detta
 Vet inte hur jag ska uttrycka min glädje och värmen som spred sig i kroppen... men jag tror du förstår utan att jag behöver förklara

12 kommentarer:

  1. Lite snopet med vinsten, men du vann ju iallafall! PLUS att du fick en present! Det är minsann inte dåligt!

    SvaraRadera
  2. Ja det var riktigt magiskt när jag öppnade paketet

    SvaraRadera
  3. Så nu har du ju haft 2 vinster på kort tid. Räknar med armbande:)Det är alltid kul med vinster. Nu har jag Jul utlottning på min blogg. Välkommen att delta :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tycker du verkar vara inne i ett riktigt vinstsvep. Köp nu en trisslott...Vilket fint paket du fick.. förstår att du blir glad!!
    Ha en bra kväll nu i Värstingvik och noskurr till Iris.

    SvaraRadera
  5. Vinsten räcker ju till en gofika iallafall - och det är inte fy skam!
    Mys med paket.

    SvaraRadera
  6. hulda!
    jag sa att du skulle köpa dig något fint...
    och så blev det så här - makalöst, fantastiskt ♥
    vilken fredag :)
    hurra för dig!
    kram och god helg//

    SvaraRadera
  7. Du har rätt Jessan... men jag köpte faktiskt nåt jag längtat efter. Kommer senare. Beställt på nätet. Skit samma. Vi tar det i den allmänna konkursen. Allt är liksom tillåtet nu... nästan :)

    Gofika räcker det till Eva :)

    Hjärteängeln står bredvid en annan hjärteängel nu... av samma märke men som jag själv köpt till minne av pappa ♥

    SvaraRadera
  8. Grattis. Jag säger detsamma,första tanken besvikelse att det inte gav mer, men sen blir man så glad att man just vann!!

    SvaraRadera
  9. Wow! Den gesten som din avsändare gjorde/visade, den är värd mer än många kronor! Helt fantastiskt! Grattis till dig som har en sådan vän.

    SvaraRadera