fredag 25 november 2011

I SAKTA MAK...


... har jag hittills levt denna fredag. Jobbat och skött mig bra fram till lunch. Sen quick-fix hos frissan (krävs ofta när man är extremt korthårig). Inhandlade dotterns julklapp och gjorde henne jublande glad (ja hon fick den direkt). Väntade på hennes hos "Tant Grön" (café) där jag slafsade i mig kaffe och en bautastor kanelbulle.

Inser nu när jag kommit hem att jag hunnit med en hel del fast det gått i sakta mak. Mycket andning har det blivit... och idag har det funkat (håller tummarna). Än så länge normalt fredagstrött vilket jag har förmåga att glädjas åt. Jag känner även glädje och tacksamhet över massa annat i mitt liv. En känsla jag så lätt glömmer när jag är trött-trött. Att jag fått lyxfika för mig själv (innan dottern kom), att jag fick puss-puss-och-kram-tack av henne mitt på stan och att jag har er att berätta allt för osv osv osv.

Det är inte kväll ännu men resten av dygnet är mitt. Bara mitt och det finns inget jag måste göra mer än att bara vara (hur man nu gör). Idag känns det inte så svårt. Ser framför mig varma mackor, TV, WF, bloggar, kattmys, tända ljus, glögg och pepparkakor. Vad säger ni... sämre kan man ha det... eller hur?!!!

Slutar med en liten fotokavalkad av vad jag sett genom kameran idag
FREDAGSFIKA PÅ SOCIALKONTORET
STORA SVÅRIGHETER ATT TA SIG IN I BILEN HADE DENNE GAMLE MAN. DEN STORA FRÅGAN ÄR HUR HAN TOG SIG FRÅN SYSTEMBOLAGET PÅ ANDRA SIDAN GATAN. DET FÖRTÄLJER INTE HISTORIEN
FÖRHOPPNINGS HAR DENNA SKÖNHET GLIMRANDE LJUS PÅ SÖNDAG
INTE BARA MAGEN FÅR SITT PÅ "TANT GRÖN"... DE HAR ÄVEN FÖRSÄLJNING AV MITT FAVORITPORSLIN - ÖGONFRÖJD VID NAMN "GERBERA"

6 kommentarer:

  1. Väldigt spännande fredagsfika det där. ;)
    Åh så fint porslin!
    Ja, fröken hann med en del idag. Man kan komma långt med att skynda långsamt. :)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Är glad för din dag och min kväll kommer nog att bli väldigt lik din.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Och jag har smugit undan en pyttestund för att få kika in hos er och önska trevlig kväll, så här mellan middag och nattning.
    Resten av kvällen ska jag umgås med min storadotter som jag inte sett på tre månader och maken som bara var hemma och vände i sängen inatt - efter en veckas frånvaro.
    Känns riktigt bra med helg nu!

    SvaraRadera
  4. Idag är du piggare igen!!
    Sådana där glädjeämnen och en sådan fredagkväll är ungefär så bra man bara kan ha det, tycker jag!

    SvaraRadera
  5. Att glädja en annan människa är en häftig känsla - den bästa.
    Hoppas den normala fredagströttheten håller i sig och att du är så där ljuvligt trött. Inte betungande.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Kommer med ett ps jag med;
    Inspirerad av dig, fick min storadottern sin julklapp i förväg hon med.
    Och ... tack för "skitbokspostning"!

    SvaraRadera