tisdag 29 november 2011

Huk er i bänkera...


... för nu ladder h*n om

Blev ju ingen superstart den här heldagen med rejäl utskällning av skitförbannad förälder... men, men... det är inte jag som skrivit lagen så jag tar INTE åt mig personligen.

Dagen flöt på. Var tvungen att ringa den där föräldern för lite komplettering. Jeeeezez.... vad h*n laddat under några timmar.

Sista samtalet blev låååångt men mycket givande... så det var det värt!

Lovar LOTTA att vila efter maten... och jag lovar att INTE jobba lika länge imorron.

Hoppas ni alla haft en fin tisdag

10 kommentarer:

  1. Jag hade en sån förälder igår. Morr. Det är ju inte jag som skriver regelverket. Morr igen. Men den här gången bet jag mig i tungan och kvittrade som en lärka och önskade henne en fortsatt bra dag trots alla elaka kommentarer om fyrkantighet, klimakteriekärring som vantrivdes på sitt jobb och otrevlig osv..

    Ta det lite lungt nu. Och strunta i alla "måsten" när du kommer hem. Kram

    SvaraRadera
  2. Nepp. I ens yrkesroll ska ingenting tas personligt. Lättare sagt än gjort förstås.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. "Rustning på" innan man går in på jobbet och blir proffessionell.
    Hoppas du får en lugn kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Rustningen avtagen
    Mat i magen
    Huvudvärken från hell
    Kaffe
    Tidig sänggång

    SvaraRadera
  5. En arbetskamrat sa en gång till mig..."Det här är bara arbetet. Det är dina nära och kära som är verkligheten".
    Hoppas på bättre dag i morgon.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, i vissa yrken måste vi prata lääänge med berörda personer och det kan ta på krafterna. Vila skönt nu och i natt!

    SvaraRadera
  7. Skönt att du inte tar åt dig. Hoppas morgondagen blir lugnare och bättre!!

    SvaraRadera
  8. hejja dig hulda-maja.
    du rockar sanslöst och är bara sååå bra.
    TÄNK om jag haft dig på riktigt på soc ...
    ha ha ha...
    då jävlar hade det blivit fart på både det ena och det andra!
    kram och var rädd om dig ♥

    SvaraRadera
  9. Vilken fin start alltså... Nej, det går inte ta personligt. Bör man inte kanske rättare sagt. Många som beter sig så lider ju i själva verket själv många gånger och har tappat besinningen därför. Ibland...finns ju de som beter sig så ändå förstås...Jag har alltid sagt att jag kommer aldrig att jobba som socialassistent t.ex eller i en kundtjänst där man står öga mot öga med diverse olika typer. Har jobbat på callcenter (biljettförsäljning) och det var nog illa att bli skriken i örat och annat konstigt. Men det är klart, alla jobb har ju både för och nackdelar. Mest fördelar är ju trevligt om man kan få ;)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  10. Nä du A-L... det är inte många som håller inom soc särskilt länge. Min näsan-i-tapeten-resan är ju bara ett bevis. Men jag har lärt mig lite under resan (som fortfarande pågår) och jag hoppas det kommer hjälpa till för jag gillar mitt jobb. Massor!!

    SvaraRadera