söndag 27 november 2011

Anfallen av Berit


Idag har jag inte satt näsan utanför dörren. Till och med glad att soppåsen inte är full så jag måste gå ut med den. Berit har härjat hela dagen och jag tycker det tilltagit under eftermiddagen. Vaknade i soffan (?) av att regnet slog mot rutan som hagel. Då blåser det rätt så bra.

Något sug efter julskyltning på stan har jag inte haft. Valde istället att göra potatisgratäng och stekt lax som jag inmundigat framför TV:n omgiven av många levande ljus.
Lite tom i bollen vad gäller inlägg idag så jag nöjer mig med detta och önskar er alla en fin fortsättning på 1:a advent. Håll i hatten om ni går ut där Berit är på besök. Jag stannar inne. Sätter på kaffepetter och plockar fram choklad och pepparkakor

9 kommentarer:

  1. Vad fint på fönstret.
    Jag svarade din fråga i min blogg.
    Ha en fin kväll! Kramar

    SvaraRadera
  2. En fin fortsättning själv! Trevlig ljusstake du har.

    Stormen börjar verkligen ta i nu frampå kvällen, känns verkligen som det är säkrast att hålla sig inne i stugan. Choklad och pepparkakor är bättre!

    SvaraRadera
  3. lägger ut receptet i min blogg darling ♥

    SvaraRadera
  4. Men mums vilken god middag!! Lax är underbart gott och potatisgratäng är ju superduper gott :) Verkar som lite mysigt hos dig idag och chokladen och pepparkakorna pricken över i:et.

    Vi har lite snö kvar men plusgrader är inte alls bra för den. Idag några minus och svinhalkigt. Vi har haft en fin dag och barnen har börjat med sina pepparkakshus. Förkylda men glada barn :)

    Hoppas du får en bra vecka. God natt och sov gott! :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Vi har klarat oss bra från stormen och glad är jag! Tog t o m en liten "ljuspromenad" ikväll och tittade på alla fina fönster i kvarteret. Sedan började det dugga lite, så jag skyndade mig hem.

    Såg att du kollat på vitaminer... Hur har du det med D-vitaminer?

    Sov gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Lax, det absolut bästa som finns!!

    SvaraRadera
  7. Låter dom det bästa sättet att räcka Berit lång näsa. Du gör helt rätt.
    Kram.

    SvaraRadera
  8. God morgon måndag, här har stormen bedarrat, solen skiner från en klarblå himmel. Alltid nå´t :)
    Hoppas att du får en fin start på veckan, kram.

    SvaraRadera
  9. Samma vackra väder här
    Det svänger rejält vill jag lova

    SvaraRadera